torsdag den 31. marts 2016

'Kantslag' af Dorthe Nors

Jeg har simpelthen ladet denne ligge for længe, efter at jeg læste den. - Så jeg kan desværre ikke helt huske, hvad den handlede om. Men det er tit svært med noveller, fordi der er så mange enkelte historier. - Da jeg kort kiggede bogen igennem igen, kom de fleste fortællinger alligevel tilbage til mig: Samlet kan man måske sige, at det er noveller, der fokuserer på de små detaljer, der udgør baggrunden for de store begivenheder i livet. Eller i det hele taget noveller, der sætter fokus på vendepunkter i menneskers liv. Som manden, der skal hente en stor tomat hos diplomatparret og ender med at følges med hushjælpen hen ad gaden... Fine iagttagelser og sprogligt velskrevet, men altså alligevel ikke nogle historier, der brændte sig fast i hukommelsen...

'Kantslag' af Dorthe Nors. Samleren 2008, 147 sider.

Ingen kommentarer: