5 gode amerikanske
- 'Illusionernes bog' af Paul Auster
- 'Gilead' af Marilynne Robinson
- 'Ekstremt højt og utrolig tæt på' af Jonathan Safran Foer
- 'Olive Kitteridge' af Elizabeth Strout
- 'Vejen' af Cormac McCarthy
5 gode franske
- 'Vi ses deroppe' af Pierre Lemaitre
- 'Færdig med Eddy Bellegueule' af Édouard Louis
- 'De loyale' af Delphine de Vigan
- 'Livet er bedre' af Anna Gavalda
- 'Underkastelse' af Michel Houellebecq
5 gode spanske
- 'Vindens skygge' af Carlos Ruiz Zafon
- 'Jeg bekender' af Jaume Cabré
- 'Tangodanseren' af Arturo Pérez-Reverte
- 'Fatimas hånd' af Ildefonso Falcones
- '...så lover jeg at elske dig' af Luis Leante
5 gode norske
- 'Ud og stjæle heste' af Per Petersson
- 'Huggerne' af Roy Jacobsen
- 'Bliv hvis du kan, rejs hvis du må' af Helga Flatland
- 'Generthed og værdighed' af Dag Solstad
- 'Voksne mennesker' af Marie Aubert
5 gode italienske
- 'Min geniale veninde' af Elena Ferrante
- 'De otte bjerge' af Paolo Cognetti
- 'Bånd' af Domenico Starnone
- 'Primtallenes ensomhed' af Paolo Giordano
5 gode russiske
- Brødrene Karamazov' af Dostojevskij
- Anna Karenina' af Lev Tolstoj
Ingen kommentarer:
Send en kommentar