onsdag den 23. april 2008

'Magret' af Anne Karin Elstad

Det er vist på tide at jeg får lagt endnu et indlæg på bloggen og så er det vel oplagt at få gjort det i dag - på Verdens Bogdag!
Det er med lidt dårlig samvittighed, at jeg nu skriver om 'Magret' - fortsættelsen til 'Folkene på Innhaug' Jeg har været i gang med lidt for mange bøger og har tilladt mig den arrogance at læse ret overfladisk; først starten, så slutningen og derefter skimmende hen over siderne; nærlæsende de vigtigste afsnit... - Så jeg ved ikke helt hvad jeg kan tillade mig at mene?
Det er en OK fortsættelse af 'Folkene på Innhaug', men jeg synes at temaerne gentager sig selv lidt; fokus på kvindens rolle i hjemmet og samfundet i starten af 1800-tallet i en lille bygd i Nordnorge. Der er ret langt til Sigrid Undsets niveau, men som slap-af-læsning; okay.

Ingen kommentarer: