torsdag den 24. september 2009

'Hvad jeg taler om når jeg taler om at løbe' af Haruki Murakami

Fik lige sneget denne ind i min læsning. En udmærket bog om hvordan det er at definere sig selv som løber, - langdistanceløber vel at mærke. Murakami har løbet mindst et marathon om året i de sidste 25 år. Desuden har han gennemført et 100 km. løb. Gennem hele bogen kobles det at løbe tæt med det at skrive og være forfatter. At sætte sig et mål, holde fokus og koncentration og at gennemføre, er nogle af de fælles punkter Murakami sætter op for sit liv, både som løber og som forfatter. Selv om jeg ikke har nogen ambitioner om at blive marathonløber, men bare er i gang med at træne til Erimitageløbet næste søndag, så var det alligevel en inspirerende bog at læse.

2 kommentarer:

conny sagde ...

Måske var det den bog, der var baggrunden for et P1-program med næsten samme titel forleden aften. Jeg hørte desværre kun reklamerne for det.

- måske ses vi på søndag blandt de 19.000 løbere ;-)

Dorte Tissot Hansen sagde ...

Ja, man kan jo aldrig vide ;-)