torsdag den 12. marts 2009

'Mr. Y's forbandelse' af Scarlett Thomas

Meget speciel bog om den phd-studerende Ariel, der finder og læser bogen 'Mr. Y's forbandelse' - en bog der efter sigende skulle hvile en forbandelse over. I hvert fald er alle der har læst bogen døde kort tid efter læsning, og der findes ikke ret mange kendte eksemplarer. I bogen beskrives en trejde dimension, - en parrallelverden Troposfæren. Opskriften på at rejse til denne verden gives også i bogen, derfor er den så eftertragtet, og snart jages Ariel af suspekte gangstere...
Undervejs møder hun dog også den store kærlighed.
Jeg havde ret tit på fornemmelsen, at der var nogle pointer jeg ikke fik med, fordi der var mange filosofiske referencer, men bogen formåede alligevel at holde spændingen, og jeg kunne godt lide slutningen.
Hvis man vil læse en både spændende og filosofisk bog, med et overnaturligt twist, så kan denne anbefales.

3 kommentarer:

Søren sagde ...

Hej Dorte,

kender du 'Vindens skygge' af Carlos Riuz Zafón? Lidt i samme boldgade, så vidt jeg kan læse af din anmeldelse. Det kan jeg varmt anbefale :-)

Dorte Tissot Hansen sagde ...

Hej Søren
Jeg har godt hørt om den, men har aldrig fået læst den. Den må med på min 'to do' liste

Bogplukkerne sagde ...

Denne bog lyder spændende. Jeg vil sætte den på min ventehylde. Jeg var også meget begejstret for Vindens Skygge som god kvalitets-underholdning. (Ny bog af Zafón udkommer på engelsk til sommer!)

Britt