lørdag den 24. december 2022

'Min bedste fjende' af Sally Thorne

 Lucy og Joshua deler kontor og sidder overfor hinanden. De to forlag Gamin og Bexley er fusionerede og Joshua og Lucy fungerer begge som chefens højre hånde - bare for hver sin chef. De to forlag havde ret forskellige værdier; de to chefer er ikke bedste venner og deres assistenter er kommet helt skævt ind på hinanden til at starte med. Nu er cheferne imidlertid blevet enige om en ting: De har kun brug for en assistent. - Men hvem skal have jobbet? Både Joshua og Lucy går efter det, men undervejs i deres konkurrence får de sværere og sværere ved at ignorere den tiltrækning, der er imellem dem. Fortællevinklen skifter, så vi både hører Lucys og fra Joshuas side af sagen.
Det er lidt siden jeg læste bogen, og jeg må indrømme, at jeg lige skulle lede lidt i hukommelsen for at finde den frem igen. Men udmærket underholdning af den letbenede slags, som man dog hurtigt glemmer igen.

'Min bedste fjende' af Sally Thorne. Peoples Press 2020, 392 sider

Ingen kommentarer: