torsdag den 9. april 2020

'Stolthed og fordom' af Jane Austen

Det er nu ikke første gang jeg læser denne roman, men jeg har vist ikke omtalt den her tidligere. Det er en bog jeg vender tilbage til, når jeg er syg, eller bare trænger til en eftermiddag med hygge, brændeovn, te og læsning. - Filmen er også meget god, men af en eller anden grund får jeg altid lyst til at læse bogen eller dele af den, når jeg har set filmen.
Den handler om familien Bennet med de fem giftefærdige døtre, deres forelskelser og kærlighedsforviklinger i 1800-tallets England, hvor det at blive godt gift - eller få sine døtre godt gift, var det højeste mål en kvinde kunne have i livet. Det er ret underholdende og selvfølgelig ender det hele godt til sidst.

'Stolthed og fordom' af Jane Austen. Gyldendals Bogklubber 2005, 284 sider

Ingen kommentarer: