onsdag den 14. januar 2015

'Postkort til Annie' af Ida Jessen

Seks halvlange noveller fra en af de danske forfattere, der skriver virkelig gode noveller.
Den fortælling, der gjorde størst indtryk på mig, var 'December er en grusom måned', der både indeholder et mord, en del uafklarede spørgsmål og nogle eksistentielle overvejelser. Det er en novelle man godt kan bruge lidt tid på at diskutere ude i gymnasieklasserne.
Men ellers må jeg indrømme, at jeg faktisk blev lidt skuffet over bogen. Ingen tvivl om at Ida Jessen skriver godt, og at det generelt er nogle fine noveller, men jeg blev ikke rigtig fanget og havde svært ved at huske de enkelte noveller fra hinanden undervejs. Måske er det bare, fordi jeg syntes bedre om den sidste bog, jeg læste af hende. Og så har jeg endda givet den til min barndomsveninde...

'Postkort til Annie: noveller' af Ida Jessen. Gyldendal 2013, 220 sider

Ingen kommentarer: