torsdag den 23. april 2009

'Duften af kaffe' af Malene Dietz

Ja, lidt af en overspringshandling, da jeg ellers er i gang med en anden udemærket bog.. - Men da denne lå til mig i eftermiddags og jeg lige skulle kigge den igennem, blev jeg fanget af den lette humoristiske chicklit-tone og lod mig opsluge...
Maja vågner op i en fremmed mands seng, uden at kunne huske noget om hvordan hun er endt der... Herfra går alt galt, snart står Maja uden kæreste, job og hjem, ja selv forholdet til bedsteveninden knager...
Selvfølgelig ender det hele godt til sidst, - og det regner man da også med, at det vil, - men man er alligevel nødt til lige at læse den færdig for at være sikker.
Hvad er det ved chicklit, der er så underholdende og sjovt? - De pinlige situationer, humoren? I bund og grund er det vel bare en moderne udgave af den klassiske kærlighedshistorie vi falder for. - Nå, men uanset hvad, underholdende og afslappende læsning er det i hvert fald. - Men muligvis hurtigt glemt igen...

Ingen kommentarer: