lørdag den 13. juni 2015

'Jeg ville ønske, der var én, der ventede på mig et eller andet sted' af Anna Gavalda

Noveller. Jeg leder efter en novelle, som jeg kan læse højt til et arrangement til efteråret. Den skal være af Anna Gavalda har jeg besluttet, men jeg er ikke helt sikker på, hvilken jeg skal vælge. I virkeligheden vil jeg måske hellere læse noget op fra "Udflugten" og det kan også være, at det ender med det. Men skulle jeg vælge en af disse, hvilken skulle det så være? Ikke den om den ydmygede dyrlæge, der hævner sig, den er lidt for barsk. - Kærlighedsaffæren, der afbrydes af et mobilopkald? Manden der er skyld i en trafikulykke? Manden, der flytter fra sine to søstre? Nej jeg tror jeg ville vælge den om manden der er på orlov, skal hjem og fejre sin fødselsdag og overraskes af surprise party og sin storebrors kæreste...
Anna Gavalda skriver godt, - om de afgørende øjeblikke i livet, om beslutninger eller tilfældigheder der former hverdagslivet.

'Jeg ville ønske, der var én, der ventede på mig et eller andet sted' af Anna Gavalda. Per Kofod 2001, 157 sider.

Ingen kommentarer: