lørdag den 13. april 2024

'Skandalen' af Tracy Rees

Pansy er tjenestepige i en fornemt hus i London. Egentlig er hun træt af sin plads, men hun er forelsket i lakajen John, hvilket får hende til at blive. John er imidlertid forblændet af husets datter, den smukke Rowena Blythe, men Pansy håber, at John vil glemme hende, når hun forhåbentligt snart bliver gift. Familien Blythe har bestilt et portræt af den smukke Rowena, og Rowena tiltrækkes af kunstnerens unge assistent. Vi er i London i slutningen af 1800-tallet og rammen er sat for et rigtigt trekantsdrama i en underholdende roman fyldt af stærke, kloge kvinder og arrogante mænd. Klasse og stand betyder alt, kun nogle enkelte er modige - og rige - nok til at bryde med samfundets normer og forventninger. Vil Rowena være en af dem? 
Som regel takker jeg nej til anmeldereksemplarer, da jeg ikke vil føle mig forpligtet til at skrive om en bog, som jeg så måske alligevel ikke får læst. Før påskeferien gjorde jeg en undtagelse i forhold til tre nye udgivelser fra Turbulenz, og denne skuffede ikke. Let at gå til og god underholdning, hvis man holder af historisk romance genren.

'Skandalen' af Tracy Rees. Turbulenz 2024, 478 sider.

Ingen kommentarer: