onsdag den 10. september 2008

'Bavian' af Naja Marie Aidt

Novellesamling. Hverdagssituationer får et tvist, tingene viser sig at være anderledes end vi regnede med, mennesket en del af dyreriget, - i høj grad. Man kommer ikke uden om at hun kan skrive, men alligevel var jeg ikke så begejstret for denne. Måske synes jeg bare at der er elendighed og svigt nok i verden uden at jeg lige behøver læse mere om det i øjeblikket, måske er det det meget hverdagsagtige, der er over alle fortællingerne, der irriterer mig? I hvert fald kan jeg tilråde at man nøjes med en novelle af gangen, hvis man går i gang med samlingen. Ellers kan det gå hen og blive for deprimerende.
Min favorit er nok 'Tur i bil' Den får mig til at tænke over fordelene ved ikke at have fået 4 børn :-)
Naja Marie Aidt har fået både Kritikerprisen og Nordisk Råds Litteraturpris for novellesamlingen og nu har vi læst den til læsekreds 1 ved Guldborgsund-bibliotekerne.

Ingen kommentarer: