torsdag den 21. august 2008

'Bedrag' af Karin Alvtegen

Psykologisk thriller; og lad mig mig med det samme sige, at jeg synes hun gør det godt i den genre. - Selv om jeg måske ikke har det store sammenligningsgrundlag :-)
Eva og Henrik har været gift i en del år og er kommet ind i en vane, hvor Eva klarer de fleste af familiens opgaver selv. I virkeligheden vil hun gerne have at Henrik tager mere ansvar for hverdagen, men det siger hun aldrig højt. I det hele taget fylder alt det, der aldrig bliver sagt rigtig meget i denne bog. Henrik føler til gengæld at ingen har brug for ham og han har derfor indledt et forhold til sin søns børnehavepædagog... Da Eva finder ud af det, starter hun en hævnaktion; primært med det formål at få fuld kontrol over sin tilværelse igen; resultatet bliver dog et noget andet...
Slutningen efterlader mig frustreret, men måske er der også en lille åbning imod en afsløring??

Ingen kommentarer: