søndag den 5. november 2023

'Hafni fortæller' af Helle Helle

 Hafni er midaldrende og skal skilles. Samtidig har hun besluttet sig for at tage på en smørrebrødsrejse gennem Danmark. Turen skal vare en uge, men der sker hele tiden noget uforudset, der gør at alle planer væltes. Hafni møder forskellige mennesker, som hun ikke kan komme fri af igen; nogle har brug for hjælp, nogle bliver bare ved med at dukke op. Hafni fortæller om sin tur, sin skilsmisse og sit liv i en telefonsamtale til bogens fortæller.
Jeg fornemmer, at det er en fordel at have læst Helle Helles sidste par bøger, hvilket jeg desværre ikke har fået gjort. Der er masser af sprogligt overskud, men jeg må indrømme, at det blev lidt for meget meta for mig; handlingen havde svært ved at gribe mig.

'Hafni fortæller' af Helle Helle. Gutkind 2023, 140 sider.

Ingen kommentarer: